İçeriğe geç
  • Dolar 49,3979 ▲ %0,03
  • Euro 55,6494 ▼ %0,18
  • Sterlin 65,3956 ▼ %0,16
  • Gram Altın 6.644,78 ▲ %1,51
  • Çeyrek Altın 10.816,51 ▲ %1,07
  • Gümüş 96,37 ▲ %2,79
  • Bitcoin 4.083.158 ▲ %0,21
  • BIST 100 12.265,98 ▲ %0,43

Ekonomi

e-Tebligat zorunluluğı: Vergi usul kanunu tebliği yayınlandı

e-Tebligat zorunluluğı: Vergi usul kanunu tebliği yayınlandı 11.10.2026 Diken Vergi mükellefleriyle kolektif ve adi komandit şirketler gibi tüzel ve gerçek kişilerin, elektronik tebligat (e-Tebligat) sistemine 30 Kasım'a kadar dahil olması gerekiyor. The post e-Tebligat zorunluluğı: Vergi usul kanunu tebliği yayınlandı appeared first on #site_linkat 11.10.20

Vergi mükellefleriyle kolektif ve adi komandit şirketler gibi tüzel ve gerçek kişilerin, elektronik tebligat (e-Tebligat) sistemine 30 Kasım'a kadar dahil olması gerekiyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın 'Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği' Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre 1 Temmuz'dan önce ilgili kanun maddesi kapsamında e-Tebligat sistemine dahil olanlar, yeni bir başvuru yapmadan mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek.

Sisteme dahil olması gereken mükellefler, başvurularını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda veya durumlarına uygun 'Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi'yle ilgili vergi dairesine yapabilecek.

11 Ekim'den önce elektronik tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde henüz dahil olmayan kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleriyle kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım'a kadar sisteme dahil olması zorunlu.

Söz konusu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve sisteme dahil olması zorunlu olan bu mükelleflerinse işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme dahil olmaları önem taşıyor.

ÖTV Kanunu kapsamındaki mallardan kayıt ve tescile tabi olanların ilk iktisabında adına tescil yapılacak kişilerin ise ilk iktisaba ilişkin kayıt veya tescil işlemi tamamlanmadan önce sisteme dahil olmaları zorunlu olacak.

e-Tebligatlar, Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet üzerinden görüntülenebilecek

Bu kapsamda tebliği gereken ve e-imzayla imzalanan evrak, e-Tebligat sistemi aracılığıyla muhatabına elektronik ortamda iletilecek. Mükellefler tebligatlarını Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet'ten görebilecek.

e-Tebligat sisteminden çıkışa ilişkin hükümler de belirlendi. Buna göre tüzel kişilerin ilgili sicil kayıtlarının silinmesi veya gerçek kişilerin ölümü ya da gaipliğine karar verilmesi gibi durumlarda sistemden çıkılacak.

Belirli şartları taşıyan zorunlu ve isteğe bağlı kullanıcılarsa başvuruları üzerine sistemden çıkabilecek. 65 yaşını doldurmuş kişiler de başvurmaları halinde sisteme dahil olma zorunluluğunu gerektiren başka bir durum bulunmaması şartıyla sistemden çıkarılabilecek.

Kısıtlı olma, ceza infaz kurumuna girme veya askerlik hizmeti gibi nedenlerle sistemi kullanma imkanı ortadan kalkanlara ilişkin geçici çıkış hükümleri de tebliğ kapsamında düzenlendi.

Dikkat edilmesi gerekenler

e-Tebligat sistemini kullanan mükelleflerin, bildirimlerini süresinde, tam ve doğru şekilde yapmaları, bilgilerinde meydana gelen değişiklikleri vergi dairesine bildirmeleri ve kendilerine tahsis edilen kullanıcı koduyla şifreyi korumaları gerekiyor.

Kullanıcı bilgilerinin veya şifrenin üçüncü kişilerin eline geçtiğinin öğrenilmesi halinde durumun derhal ilgili vergi dairesine bildirilmesi önemli. Yükümlülüklere uymayanlar hakkında ilgili kanun kapsamındaki ceza kesilecek.

Kaynak: Diken

Paylaş
Sıradaki haber yükleniyor…